رییس کل بانک مرکزی: مالکان عمده سهام در بازار سرمایه نقش بازارسازی را ایفا نمایند

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران : رییس کل بانک مرکزی گفت: مالکان عمده سهام اعم از نهادهای دولتی عمومی غیردولتی، بنگاه های خصوصی عظیم و حتی شرکت های تابعه بانک ها نقش بازارسازی ایفا نمایند.

رییس کل بانک مرکزی: مالکان عمده سهام در بازار سرمایه نقش بازارسازی را ایفا نمایند

به گزارش خبرنگاران، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی درخصوص بازار سرمایه نکاتی را مطرح کرد. همتی اظهارکرد: اقبال مردمی به بورس موضوع مهمی است و عملکرد سرملایه گذاران کوچک و عظیم، پشتوانه بازار سرمایه است. لذا نظر به ورود طیف گسترده سرمایه گذاران جدید، تعامل حرفه ای ، ارائه آموزش های سرمایه گذاری و شفافیت نهادهای مجری معاملات و معامله گران با این دسته از سرمایه گذاران، منجر به حفظ منافع و تداوم حضور بلند مدت و فعالیت آنها در بازار خواهد بود.

رییس کل بانک مرکزی اظهارکرد: مالکان عمده سهام اعم از نهادهای دولتی عمومی غیردولتی، بنگاه های خصوصی عظیم و حتی شرکت های تابعه بانک ها که طی چند ماه گذشته به دلیلی رشد سهامشان منتفع شده اند، نقش بازارسازی ایفا نمایند و برای اتطمینان دادن به سرمایه گذاران خرد در جهت نقدشوندگی بازار و محافظت در برابر نوسانات اقدام نمایند.

او در ادامه با اشاره به اقدامات حمایتی بانک مرکزی از بازار سرمایه اضافه نمود: بانک مرکزی ، توسعه بازار سرمایه و افزایش سهم آن در نظام تامین اقتصادی را در راستای اصلاح ساختاری اقتصاد و ثبات اقتصادی میداند و از آن حمایت می نماید. استقرار نظام عملیاتی بازار باز و توسعه ابزارها و بازار بدهی دولتی و انتشار گواهی اعتبار مولد را در این راستا پی می گیرد.

او در خاتمه پیشنهاد کرد که بازارسازی در جهت حفظ نقدشوندگی در بازار سهام بصورت عاجل با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق های سرمایه گذاری و سایر بازیگران اصلی بازار سرمایه انجام گیرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 849

به "رییس کل بانک مرکزی: مالکان عمده سهام در بازار سرمایه نقش بازارسازی را ایفا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس کل بانک مرکزی: مالکان عمده سهام در بازار سرمایه نقش بازارسازی را ایفا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید