روسیه 20 دیپلمات جمهوری چک را اخراج کرد

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اقدام روز گذشته جمهوری چک مبنی بر اخراج 18 دیپلمات این کشور، در اقدامی متقابل دستور اخراج 20 دیپلمات چک را صادر کرد.

روسیه 20 دیپلمات جمهوری چک را اخراج کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه با صدور این دستور، اظهار داشت که دیپلمات های چک همین امشب باید روسیه را ترک نمایند.

این در حالی است که در پی بالا دریافت اختلافات میان روسیه و جمهوری چک بر سر اخراج 18 تن از دیپلمات های روسیه از پراگ، پیش از این وزارت خارجه روسیه، سفیر جمهوری چک را احضار نموده بود.

به گفته یک منبع مطلع در وزارت خارجه روسیه، هنوز جزئیاتی از نتیجه مذاکرات و هویت طرف روسی مذاکره نماینده با سفیر جمهوری چک در مسکو منتشر نشده است.

گفتنی است، رسانه های چک به نقل از یان هاماتشیک وزیر خارجه کشورشان در شرح علت اخراج دیپلمات های روس مدعی شدند که فعالیت های عوامل سرویس جاسوسی روسیه در این کشور و دخالت در انفجار انبار تسلیحات در فربیتز در سال 2014 علت این تصمیم گیری بوده است .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1253

به "روسیه 20 دیپلمات جمهوری چک را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه 20 دیپلمات جمهوری چک را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید