رشد 70 درصدی گردشگران ورودی به کشور، پساتحریم فرصت ویژه در گردشگری

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران، سید محمدعلی اشرف واقفی بعد از ظهر چهارشنبه در ملاقات اعضای جامعه تورگردانان ایران با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی یکی از پتانسیل های خوب در حوزه گردشگری به خصوص برای گردشگران اروپایی است که از نعمت کویر بی بهره هستند.

رشد 70 درصدی گردشگران ورودی به کشور، پساتحریم فرصت ویژه در گردشگری

بهترین تجربه سفر را با کارگزار تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

وی با تاکید بر نقش و اهمیت ویژه گردشگری در جهانی امروز، بیان نمود: گردشگری در زمینه توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در هر منطقه ای نقش بسزایی داشته که این نقش امروز بر هیچ کس پوشیده نیست.

نائب رئیس جامعه تورگردانان ایران، دوران پسا تحریم و بسته شدن پرونده هسته ای کشور را فرصت استثنائی برای کشور مطرح نمود و گفت: اگر نتوانیم از این فرصت بدرستی استفاده کنیم در آینده ای نزدیک با بحران روبرو می شویم چراکه در حال حاضر گردشگران زیادی علاقمند به سفر به ایران هستند.

نبود زیرساخت های گردشگری در کشور

واقفی از افزایش 70 درصدی ورود گردشگر به ایران در امسال نسبت به سال گذشته اطلاع داد و اضافه نمود: در حال حاضر مشتاقان زیادی برای سفر به ایران وجود دارد که اگر بتوانیم این موضوع را درست مدیریت کنیم به توسعه صنعت گردشگری در کشور یاری بسزایی خواهد نمود.

وی از نبود زیرساخت های گردشگری در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در سال های گذشته کار چندانی در این حوزه انجام نشده و در واقع کشور برای این دوران کاری ننموده است.

نائب رئیس جامعه تورگردانان ایران اضافه نمود: در حال حاضر ما در بسیاری از شهر ها با کمبود مراکز اقامتی روبه رو هستیم که این مشکل باید رفع گردد.

واقفی، طراحی مسیرهای جدید در برنامه های گردشگری را یکی از راه های مهم برای توسعه صنعت گردشگری در کشور برشمرد و اضافه نمود: در حال حاضر استانی مانند خراسان جنوبی با مشکل کمبود پرواز ها روبه رو است که این موضوع وقت زیادی از گردشگران خواهد گرفت و احتیاج است تا مسیرهای زمینی جدیدی برای سفر به این استان طراحی گردد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه تورگردانان ایران در نمایشگاه وین و مادرید شرکت خواهد نمود این زمان فرصت مناسبی است که مسیرهای جدیدی برای سفر به خراسان جنوبی طراحی و در این نمایشگاه معرفی گردد.

نائب رئیس جامعه تورگردانان ایران تاکید نمود: علاوه بر این خراسان جنوبی می تواند در نمایشگاه سال آینده حضور داشته باشد.

عضویت 150 نفر در جامعه توگردانان ایران

واقفی با بیان اینکه در کنار همه این مسائل و شناساندن ظرفیت های استان فراهم نمودن زیرساخت ها یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه گردد، بیان داشت: در این زمینه بازسازی خانه های قدیمی یکی از راهکار های مناسب است که هوادار بیشتری نیز خواهد داشت.

مشاور هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر جامعه تورگردانان ایران دارای 150 عضو است که در بازارهای مختلف جهان در حال فعالیت هستند.

رضا صدیقی با اشاره به اینکه اینجامعه با سازمان میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی و سازمان های دیگر ارتباطات خوب داشته و تفاهم نامه امضا نموده است، عنوان داشت: خراسان جنوبی نیز می تواند با این جامعه تفاهم نامه همکاری در زمینه جذب گردشگر منعقد کند تا بتوانیم طبق برنامه ریزی معین برای توسعه صنعت گردشگری در این استان قدم برداریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 331

به "رشد 70 درصدی گردشگران ورودی به کشور، پساتحریم فرصت ویژه در گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 70 درصدی گردشگران ورودی به کشور، پساتحریم فرصت ویژه در گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید