رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در مورد آخرین تحولات در قره باغ

به گزارش مجله سی نوا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و معاون وزارت خارجه این کشور در زمینه آخرین تحولات جاری در قره باغ به بحث و گفتگو پرداختند.

رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در مورد آخرین تحولات در قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه سه شنبه با معاون وزارت خارجه این کشور در مورد آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری آرمنیا پرس به نقل از وزارت خارجه روسیه، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه با آندری رودنکو معاون وزیر خارجه روسیه ملاقات و گفت وگو کرد. این دو دیپلمات ارشد در مورد آخرین شرایط منطقه از جمله نبرد در قره باغ کوهستانی و تنش مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان به بحث و گفتگو پرداختند.

دور آخر تنش ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در 27 سپتامبر (6 مهرماه گذشته) در باره منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم کردند. جمهوری آذر بایجان و ارمنستان سه بار توافق آتش بس امضا کردند، اما هر دفعه این توافق ها نقض شد و دو طرف یکدیگر را به نقض آنها متهم کردند. با این وجود توافق آتش بس چهارم با میانجیگری رسمی روسیه به امضا رسید.

به دنبال توافق سه جانبه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر آتش بس، نظامیان روس به منظور نظارت بر این آتش بس و ایجاد منطقه حائل بین نیروهای درگیر در منطقه قره باغ کوهستانی مستقر شدند.

جمهوری اسلامی ایران بارها خواهان برطرف اختلافات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان از مجاری دیپلماتیک شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1295

به "رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در مورد آخرین تحولات در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در مورد آخرین تحولات در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید