دو نرخی شدن سهمیه بنزین و ترفندجدید کلاهبرداران

به گزارش مجله سی نوا، سرهنگ جواد درستکار رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان گفت: در روزهای اخیر افراد کلاهبردار با تبلیغات دروغین در خصوص دو نرخی شدن سهمیه بنزین ضمن هدایت قربانیان خود به درگاه های جعلی موسوم به فیشینگ، با دریافت اطلاعات کارت بانکی آن ها نسبت به برداشت غیر مجاز از حسابشان اقدام می کنند.

دو نرخی شدن سهمیه بنزین و ترفندجدید کلاهبرداران

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، او اضافه نمود: پلیس فتا با شناسایی اعمال مجرمانه و تبلیغات دروغین گردانندگان سایت www. Iniopdc. Com اقدامات قضائی و انتظامی خود را آغاز کرده است.

این مقام انتظامی تأکید کرد: فریب تبلیغات دروغین این گونه سایت ها را نخورند و صرفا این گونه اخبار را از مراجع رسمی و خبرگزاری های مجاز کشور که از طریق روابط عمومی شرکت پالایش وپخش فراورده های نفتی منتشر می شود، دریافت کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان به شهروندان هشدار داد: جهت پیشگیری از کلاهبرداری های اینترنتی توسط افراد سود جو، درصورت وارد شدن به این گونه سایت ها، شهروندان باید فورا نسبت به تغییر رمز دوم اینترنتی بانکی خود اقدام کنند همچنین شهروندان می توانند در صورت روبروه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) بخش ارتباطات مردمی با این پلیس در میان بگذارند.

  • توقیف 800 میلیون ریال کالای قاچاق در سمیرم

سرهنگ سهراب قرقانی فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید رئیسیان فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم حین کنترل محور سمیرم به شهرضا به یک دستگاه کامیون و چهار دستگاه سواری پژو 405، پارس، تندر 90 و پراید مشکوک و خودروها را جهت بررسی محموله و مدارک متوقف کردند.

او اضافه نمود: پس از متوقف شدن خودروها ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آن ها بازرسی کردند که 40 دستگاه لوازم خانگی، 125 قلم لوازم آرایشی بهداشتی و 280 عدد لیوان سرامیکی فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با بیان اینکه ارزش این محموله ها برابر اعلام کارشناسان مربوطه 800 میلیون ریال برآورد شده گفت: در این رابطه 5 نفر فرد متخلف نیز دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ قرقانی خاطر نشان کرد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا یکی از برنامه اولویت دار ناجا است و پلیس اجازه نخواهد داد عده ای به منظور کسب منافع شخصی خود جلوی رونق تولید و اشتغال را در جامعه بگیرند.

  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت درتیران و کرون

سرهنگ علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون گفت:در پی وقوع سرقت های موتورسیکلت در سطح حوزه شهرستان تیران و کرون موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او اضافه نمود: پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی 2 سارق حین سرقت یک دستگاه موتورسیکلت شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه سارقان به سرقت 8 دستگاه موتورسیکلت با همدستی 3 سارق دیگر اعتراف کردند بیان داشت: دیگر متهمان نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در سرانجام از شهروندان خواست، وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

  • دستگیری سارق تحت تعقیب قضائی دربرخوار

سرهنگ غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در تشریح این خبر گفت:پس از وصول یک برگ نیابت قضائی مبنی بر دستگیری یک متهم تحت تعقیب مراجع قضائی به جرم سرقت، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او اضافه نمود: این متهم به جرم سرقت از اماکن خصوصی به 15 سال حبس محکوم شده بود و متواری بود.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی بلافاصله وارد عمل شدند و مخفیگاه او را در شهر برخوار شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار اضافه نمود: بلافاصله یک گروه از ماموران مجرب به محل اعزام و او را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

  • دستگیری سارق اینترنتی در خمینی شهر

سرهنگ علی جعفری نژاد فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ 580 میلیون ریال از حساب او به صورت غیر مجاز برداشت شده است بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

او اضافه نمود: دربررسی های صورت گرفته تعیین شد، متهم با بدست آوردن شماره کارت عابر بانک شاکی و رمز دوم آن اقدام به برداشت از حساب وی کرده است.

سرهنگ جعفری نژاد شرح داد: با انجام تحقیقات علمی و تخصصی سرانجام عامل این سرقت شناسائی وطی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد که متهم در روبرو با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد گفت به مردم توصیه می کنیم از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر پرهیز کرده، هنگام وارد کردن اطلاعات کارت در باجه های عابر بانک مراقب اطراف خود باشند و در پرداخت های اینترنتی حتماَ از کیبوردهای مجازی استفاده کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 196

به "دو نرخی شدن سهمیه بنزین و ترفندجدید کلاهبرداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو نرخی شدن سهمیه بنزین و ترفندجدید کلاهبرداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید