دانشجویان با درخواست خود از چین باز می گردند

به گزارش مجله سی نوا، معاون دانشجویی وزیر علوم گفت: بازگشت دانشجویان از چین به کشور به دلیل انتشار ویروس کرونا با تمایل و درخواست خود دانشجویان انجام می گردد و دانشجویان باقی مانده در چین در صورت تمایل به بازگشت باید آمادگی خود را اعلام نمایند.

دانشجویان با درخواست خود از چین باز می گردند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به آخرین شرایط دانشجویان ایرانی در چین در شرایط شیوع ویروس کرونا در این کشور، اظهارداشت: 150 دانشجوی ایرانی در شهر ووهان چین وجود داشتند. شهر ووهان چین مبدا شیوع ویروس کرونا در این کشور بوده است.

به گفته صدیقی، از بین 150 دانشجوی ایرانی حاضر در شهر ووهان، 78 دانشجو درخواست بازگشت به کشور را داشتند و 57 دانشجو به کشور بازگشته اند.

دانشجویان با تمایل خود برای بازگشت از چین درخواست می دهند

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره سایر دانشجویانی درباره باقی دانشجویانی که در کشور چین هستند، گفت: بازگشت دانشجویانی که در کشورهای دیگر تحصیل می نمایند به کشور طبق تمایل و خواست دانشجویان انجام می گردد؛ در شرایط پیش آمده ناشی از انتشار ویروس کرونا در چین باز هم دانشجویان در صورت تمایل باید برای بازگشت به کشور اعلام آمادگی نمایند. ارتباط سفارت جمهوری اسلامی ایران با دانشجویان ایرانی حاضر در کشور چین برقرار است و در صورتی که دانشجویی اعلام کند که خواهان بازگشت به کشور است، شرایط بازگشت را برای آنان فراهم خواهیم کرد.

به گزارش فارس، طبق اطلاعات وزارت علوم و سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، حدود 2500 دانشجوی ایرانی در کشور چین حضور دارند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 319

به "دانشجویان با درخواست خود از چین باز می گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان با درخواست خود از چین باز می گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید