خبرنگاران هجوم نیم میلیون انگلیسی برای دریافت یاری هزینه معیشتی

به گزارش مجله سی نوا، لندن- خبرنگاران -همزمان با افزایش آمار ابتلا به کرونا در انگلیس و تشدید سیاست های دولت برای مقابله با شیوع بیشتر این ویروس، وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس گفت که در 9 روز گذشته حدود نیم میلیون متقاضی به دریافت یاری هزینه معیشتی دولت هجوم برده اند.

خبرنگاران هجوم نیم میلیون انگلیسی برای دریافت یاری هزینه معیشتی

بر اساس این گزارش از سه شنبه هفته گذشته، 477 هزار تقاضا ثبت شده که از این میزان 105 هزار مورد فقط مربوط به دیروز است.

ترزا کافی وزیر امور کار و بازنشستگی هشدار داد که نظام یاری هزینه معیشتی دولت از سوی افرادی که به دلیل شرایط ناشی از بحران کرونا با مسائل مالی روبرو هستند، تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

وی مدعی شد؛ سیستم جدید و بدنام یونیورسال کردیت که قرار بود درباره اجرایی شدن آن تجدیدنظر گردد، تقاضای افراد را آنالیز می نماید.

سیستم یونیورسال کردیت سال 2013 میلادی در دوره نخست وزیری دیوید کامرون برای کاهش وابستگی افراد جامعه به یاری هزینه های معیشتی دولت طراحی شد. در این سیستم شش یاری هزینه مختلف دولت اعم از حقوق بیکاری، کرایه منزل و یاری هزینه فرزندان در قالب یک پرداخت تجمیع شده تا بتدریج با ساز وکارهایی که طراحی شده، وابستگی مالی افراد به بودجه دولت کم گردد.

ترزا کافی امروز (چهارشنبه) با ایراد سخنانی در مجلس عوام مطرح نمود که پرونده افراد متقاضی بلافاصله آنالیز و امکان پیش پرداخت هم وجود دارد. با این حال، شبکه خبری اسکای گزارش داد که بسیاری از متقاضیان قادر به تکمیل فرم آنلاین نبوده و تلفن های وزارت کار، پاسخ گو نیست.

گزارش ها حاکی است که بیشتر متقاضیان، افراد خویش فرما بوده که مشمول بسته مالی دولت برای عبور از بحران کرونا نمی شوند. دولت بوریس جانسون 330 میلیارد پوند برای کاهش خسارت های مالی ناشی کرونا در نظر گرفته که گفته شده بخشی از آن به پرداخت 80 درصد حقوق افراد شاغل اختصاص یافته است.

نخست وزیر انگلیس همچنین با اعلام وضع اضطراری از مردم این کشور خواست؛ برای مقابله با کرونا از خانه بیرون نروند. به این ترتیب افراد خویش فرما که در بسته حمایتی دولت نادیده گرفته شده اند، ناگزیر برای امرار معاش به دریافت یاری های هزینه های دولتی هجوم برده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 538

به "خبرنگاران هجوم نیم میلیون انگلیسی برای دریافت یاری هزینه معیشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هجوم نیم میلیون انگلیسی برای دریافت یاری هزینه معیشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید