خبرنگاران میانگین مصرف ماهانه آب در کردستان 20 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله سی نوا، سنندج - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: اکنون میانگین مصرف ماهانه آب در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 20 درصد افزایش یافته که می طلبد مشترکان موضوع صرفه جویی را جدی تر بگیرند.

خبرنگاران میانگین مصرف ماهانه آب در کردستان 20 درصد افزایش یافت

محمدحسین محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در حال حاضر علاوه بر قرارگیری در فصل گرم سال و اوج مصرف، مقابله با بیماری کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی، مزید بر علت شده تا مصرف آب بطور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب شرب مشترکان این استان در شبانه روز 194 لیتر است و این میزان نسبت به استاندارد جهانی 44 لیتر بیشتر است، گفت: میانگین سرانه مصرف آب شرب مشترکان کشور در شبانه روز حدود 200 لیتر بود در حالیکه استاندارد آن در جهان 150 لیتر است.

محمدی میانگین مصرف آب مشترکان استان از باتدای تیر تا به امروز را نسبت به متوسط کشوری بالاتر خاطرنشان کرد و افزود: از شهروندان درخواست داریم با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا، آب را بهینه مصرف نمایند تا شاهد نوسان یا قطعی آب در نقاط مختلف استان نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به اینکه با رعایت نکاتی ساده می توان مانع از هدر رفت و افزایش مصرف آب شد، افزود: ضرورت باز نگذاشتن شیر آب موقع مسواک زدن و استحمام از نکاتی است که اغلب شهروندان آن را رعایت نمی نمایند.

محمدی یادآور شد: با توجه به اینکه ماشین لباسشویی معمولا مقدار زیادی آب مصرف می نماید، بنابراین در صورت کاستن دفعات کاربرد آن، در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد ضمن اینکه به جای شستن اتومبیل با شیلنگ آب از یک سطل آب هم می توان استفاده کرد.

وی بر لزوم مصرف بهینه آب برای یاری به این شرکت با هدف ارائه خدمات پایدار به مشترکان تاکید نمود و گفت: نصب کولر در سایه با استفاده از پوشش مناسب و جلوگیری از نشت آب کولرهای آبی، باعث صرفه جویی زیادی در مصرف آب می گردد.

در حال حاضر 383 هزار و 137 مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 798

به "خبرنگاران میانگین مصرف ماهانه آب در کردستان 20 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میانگین مصرف ماهانه آب در کردستان 20 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید