خبرنگاران مقام یمنی: آمریکا هنوز با چشم انداز صلح فاصله دارد

به گزارش مجله سی نوا، تهران- خبرنگاران- عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: آمریکا هنوز از چشم انداز صلح فاصله دارد و آنچه که ارائه کرده در حد حرف است.

خبرنگاران مقام یمنی: آمریکا هنوز با چشم انداز صلح فاصله دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، محمد علی الحوثی روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه روسیا الیوم گفت: آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی و همه کشورهای عضو این ائتلاف در جنگ یمن دست دارند.

وی اضافه کرد: آنچه که تیموتی لندرکینگ نماینده آمریکا در امور یمن با میانجیگری سلطنت عمان ارائه کرده، هنوز به سطح مطلوب و واقعی نرسیده است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به سؤالی در خصوص ملاقاتها با نماینده آمریکا در عمان اضافه کرد: این نشست ها با میانجیگری سلطنت [عمان] انجام می شود.

الحوثی تاکید کرد: جلساتی که با کسانی که به یمن حمله کردند، ملاقات با رفقا و دوستان نیست بلکه ملاقات با دشمنان است.

پیش تر محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله گفته بود که نبود تمایل به جداکردن موضوعات انسانی از سایر مسائل، نشان دهنده عدم جدیت برای تحقق صلح جامع و عادلانه است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1210

به "خبرنگاران مقام یمنی: آمریکا هنوز با چشم انداز صلح فاصله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام یمنی: آمریکا هنوز با چشم انداز صلح فاصله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید