خبرنگاران معاون وزیر ارشاد: مدیران استانی برای بهره گیری از اصحاب فرهنگ و هنر طرح بدهند

به گزارش مجله سی نوا، اردبیل- خبرنگاران- معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ورود بخش غیردولتی برای استفاده از ظرفیت اصحاب فرهنگ و هنر شد و گفت: مدیران استانی برای بهره گیری از این قشر طرح ارائه دهند.

خبرنگاران معاون وزیر ارشاد: مدیران استانی برای بهره گیری از اصحاب فرهنگ و هنر طرح بدهند

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر کاراندیش روز چهارشنبه در آیین ویدئو کنفرانسی معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید بستر را برای توسعه و افزایش فعالیت بخش غیردولتی و تولید کنندگان واقعی فرهنگ و هنر در مرکز و استان ها فراهم کند.

وی بیان نمود: در چنین شرایطی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فراغ بال می تواند به سیاست گذاری پرداخته و گام های موثری را در زمینه حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر بردارد.

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین بازنگری اساسی در ساختار وظایف، امکانات و زیرساخت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ضروری دانست و گفت: به خاطر وجود برخی مسائل هماکنون در واگذاری مراکز فرهنگ و هنری به بخش خصوص دچار مشکل هستیم.

علی غیاثی خواستار توجه به انجمن ها و تشکل های فرهنگی و هنری شد و افزود: دولت باید به نهادسازی به خصوص توسط فعالان بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر بپردازد.

وی سیاست گذاری و نظارت را بهترین کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر دانست و تاکید کرد: تشکل های قوی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر باید شکل بگیرد و مدیریت عملی و اجرایی این حوزه باید توسط خود فعالان انجام شود.

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خواستار تقویت موسسات فرهنگ و هنری شد و ادامه داد: تولیدات فرهنگی و هنری باید در این موسسات قوی سامان یافته و هدایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این آیین با بیان این که مسئولیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با امکانات این تشکیلات سازگاری ندارد، گفت: امکانات و بستر فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خصوص در استان ها باید متناسب با مسئولیت های وسیع این تشکیلات افزایش یابد.

بهروز ندایی خواستار بازنگری در زمینه متناسب سازی مسئولیت و امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و افزود: نیازمندی ها و قوانین مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مورد بازنگری قرار گرفته و حداقل همانند دانشگاه ها تعریف شود.

وی خواستار افزایش اختیارات مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی به خصوص در زمینه هزینه کرد در حوزه فرهنگ و هنر شد و ادامه داد: کار مدیر فرهنگی، کمّی نیست و به همین علت بستر کار و نوع اعتبارات این تشکیلات باید مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل، مدیریت بر اصحاب فرهنگ و هنر را سخت عنوان کرد و گفت: کار اصحاب فرهنگ و هنر باید به خود آنها واگذار شده و دولت تنها با سیاست گذاری درست، زیرساخت ها و بستر فعالیت را فراهم کند.

وی با اشاره به مخلوط شدن برخی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برخی از تشکیلات و نهادهای فرهنگی دیگر افزود: اصحاب فرهنگ و هنر و مدیران فرهنگی این وزارتخانه باید در فضای شفاف مسئولیت فعالیت و مدیریت کنند.

ندایی، زبان هنر را بهترین زبان برای فعالیت های فرهنگی موثر دانست و افزود: حوزه فعالیت اصحاب فرهنگ و هنر باید گسترش یافته و تولیدات فرهنگ و هنری موثر و مفید باید حمایت شود.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز که به عنوان میزبان غائب این جلسه بود و به صورت صوتی و مجازی در این جلسه حاضر شده بود، با ارائه گزارشی از مدیریت هفت ساله خود بر این مجموعه، از اجرای 14 رویداد بین المللی و 40 رویداد سراسری و منطقه ای در استان اردبیل در دوره مدیریت خود خبر داد.

سیدناصر اسحاقی افزود: در زمینه زیرساخت های فرهنگی و هنری نیز احداث مراکز و مجتمع های فرهنگی در همه شهرستان ها پیگیری شد و هم اکنون مراکز فرهنگی و هنری در همه شهرستان های استان یا در حال بهره برداری و یا در حال احداث است.

وی با اشاره به صرف 250 میلیارد ریال برای احداث تالار مرکزی استان اردبیل، میزان پیشرفت این مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری مرکز استان را 45 درصد گفت و افزود: امسال 650 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز از محل اعتبارات توازن منطقه ای و ماده 56 برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگاران، در این آیین با تقدیر از مدیریت هفت ساله سیدناصر اسحاقی، عبدالله بحرالعلومی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل معرفی گشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 922

به "خبرنگاران معاون وزیر ارشاد: مدیران استانی برای بهره گیری از اصحاب فرهنگ و هنر طرح بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر ارشاد: مدیران استانی برای بهره گیری از اصحاب فرهنگ و هنر طرح بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید