خاکی صدیق: دانشگاه ها نسبت به ضد عفونی کردن خوابگاه و سلف اقدام کنند

به گزارش مجله سی نوا، معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دانشگاه هایی که فعالیت آموزشی در آن ها تعطیل می شود، با تخلیه خوابگاه ها، غذاخوری ها و دیگر فضا های عمومی و مشترک نسبت به انجام اقدامات بهداشتی و ضدعفونی اقدام کنند.

خاکی صدیق: دانشگاه ها نسبت به ضد عفونی کردن خوابگاه و سلف اقدام کنند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم با صدور نامه ای به روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کشور و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با این بیماری در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، و نیز با توجه به لزوم پیروی از سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی قرارگاه کروناویروس، هرگونه فعالیت یا تعطیلی واحد های آموزشی تابع تصمیم و اعلام رسمی وزارت بهداشت خواهد بود.

وی ادامه داد: بر این پایه لازم است در هر استان با اخذ نظر تخصصی مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی و بهداشت و درمان استان (یا در صورت لزوم اخذ تایید شورای تأمین استان) نسبت به تعطیلی یا تداوم فعالیت مراکز آموزشی اقدام شود.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه نمود: شایسته است در دانشگاه هایی که فعالیت آموزشی در آن ها به تبعیت از دانشگاه های علوم پزشکی تعطیل می شود، ضمن معین تکلیف دانشجویانی که در حال انجام آزمایش ها و پژوهش های مربوط به انتها نامه و رساله خود هستند، با تخلیه خوابگاه ها، غذاخوری ها و دیگر فضا های عمومی و مشترک نسبت به انجام اقدامات بهداشتی و ضدعفونی این فضا ها اقدام لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در این زمینه هماهنگی لازم در اسکان موقت و تأمین غذای آن گروه از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که الزام به حضور در محیط آموزشی دارند صورت گیرد.

خاکی صدیق گفت: همچنین این تعطیلی صرفاً در حوزه فعالیت های آموزشی بوده و فعالیت کارکنان مراکز آموزشی تابع تصمیم دولت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 453

به "خاکی صدیق: دانشگاه ها نسبت به ضد عفونی کردن خوابگاه و سلف اقدام کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاکی صدیق: دانشگاه ها نسبت به ضد عفونی کردن خوابگاه و سلف اقدام کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید