حمله 5 تیم برای به زیر کشیدن فجر از صدر

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران، رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال ایران در اوج هیجان و جذابیت پیگیری می گردد و رقابت 6 تیم در بالای جدول همچنان به صورت کاملا فشرده ادامه دارد. در این هفته فجر سپاسی برای دفاع از موقعیت خود در صدر جدول احتیاج به پیروزی خانگی مقابل گل ریحان دارد و اگر پیروز به انجام این کار نگردد، 5 تیم برای رسیدن به صدر جدول سپاسی را تهدید می نمایند.

حمله 5 تیم برای به زیر کشیدن فجر از صدر

امروز 8 دیدار به صورت همزمان شروع می گردد که طی آن بادران و ملوان، خوشه طلایی و داماش، مس رفسنجان و مس کرمان، فجر سپاسی و گل ریحان، شهرداری تبریز و آلومینوم اراک، سپیدرود و قشقایی، نود و آرمان گهر، نیروی زمینی و رایکا و خاتمه استقلال خوزستان و سرخپوشان پاکدشت با هم دیدار می کنند.

از دیدارهای حساس این هفته می توان به دیدار فجر سپاسی صدرنشین مسابقات با گل ریحان اشاره نمود. گل ریحانی که خود با 19 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته و یکی از پنج تیمی است که موقعیت فجر در صدر جدول را تهدید می نماید. این یک بازی 6 امتیازی و دیدار مستقیم برای تصاحب صدر جدول است و می توان آن را حساسترین بازی هفته دانست.

خوشه طلایی که یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر است در هفته دهم میزبان تیم داماش است. این تیم خوش ساختار ساوه ای با 18 امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است و در صورت پیروزی در این دیدار خانگی حتی اگر صدرنشین هم نگردد، موقعیتش در بالای جدول تثبیت خواهد شد.

دربی مسی ها نیز از اتفاقات جالب هفته دهم است. مسی های رفسنجان و کرمان در حالی در این هفته با هم دیدار می کنند که مس رفسنجان با 19 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته است و می تواند در صورت پیروزی در این بازی و امتیاز از دست دادن فجر، مثل هفته قبل به صدر جدول برسد.

مس کرمان که نتایجی ضعیف تر از حد انتظار گرفته، با خطر تغییرات روی نیمکت روبرو است و شاید اگر در این بازی خارج از خانه مقابل تیم هم خانواده پیروز نگردد، مدیران این باشگاه تصمیماتی در مورد تیمشان اتخاذ کنند.

ملوان که یکی از تیم های ضعیف این دوره از مسابقات است در حال حاضر هم در قعر جدول حضور دارد، میهمان بادران است؛ بادرانی که می تواند با یک پیروزی به کورس صدرنشینان اضافه شده و این باعث می گردد تا ملوان روز سختی را در تهران تجربه کند.

شهرداری تبریز که به تازگی نخستین پیروزی فصلش را به دست آورد تا از انتهای جدول کنده گردد، امروز میزبان آلومینیوم اراک است. تیمی خوش ساختار که با 16 امتیاز در رده ششم قرار گرفته است و می تواند یک مدعی جدی برای صعود به لیگ برتر باشد.

تیم تبریزی اگر خواستار جدایی کامل از انتهای جدول است باید در این دیدار خانگی پیروز گردد. اما شرایط دو تیم نشان می دهد که تیم میزبان کار ساده ای پیش رو ندارد.

قشقایی که بعد از یک پیروزی در هفته اول سیر نزولی در پیش گرفت و حالا به یکی از تیم های پایین جدولی بدل شده، امروز مهیمان سپیدرود است. تیمی که در میانه جدول جا خوش نموده و باتوجه به خانگی بودن بازی امروزش، با دغدغه کمتری به میدان خواهد رفت.

نود ارومیه را هم می توان دیگر تیم شگفتی ساز و مدعی این فصل از مسابقات دانست. آنها نیز 18 امتیازی بوده و در رده پنجم جدول قرار دارند و نیم نگاهی به رسیدن به صدر جدول دارند.

نودی ها امروز میزبان آرمان گهر هستند و آنچه قبل این بازی می توان پیش بینی کرد، ثبت یک پیروزی برای تیم میزبان است. میزبانی که به نظر می رسد فراتر از انتظار نتیجه گرفته و حالا در کورس صدرنشینان قرار گرفته است.

هیچ یک از دو تیم نیروی زمینی و رایکا در جدول شرایط مناسبی ندارند. این دو تیم با 8 و 5 امتیاز رده های چهاردهم و شانزدهم جدول را در اختیار دارند و برای جدایی از تیم های قعر جدول محکوم به پیروزی در این بازی هستند.

نیروی زمینی تیم میزبان امروز در صورت پیروزی فاصله امتیازش با قعر جدول را تاحدود زیادی کاهش می دهد و حاشیه امنیت نسبتا خوبی برای خود ایجاد می نماید.

استقلال خوزستان تنها تیم لیگ یکی است که سابقه قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه اش دارد، هفته گذشته با سهراب بختیاری زاده در انزلی مقابل ملوان پیروز شد تا جایگاهش در جدول قدری سر و سامان بگیرد و حالا باید در خانه مقابل سرخ پوشان پاکدشت به میدان برود. تیمی 12 امتیازی که 3 رده بالاتر از آبی پوشان در جدول قرار گرفته است.

انگیزه های آبی پوشان اهواز بعد از جذب بختیاری زاده بیشتر شده و حالا آنها از این بازی خانگی نیز چیزی جز پیروزی طلب نمی کنند. هدفی که در صورت محقق شدن می تواند آنها را تا سه رده در جدول ارتقا دهد.

برنامه بازیهای امروز مسابقات لیگ دسته اول به توضیح زیر است:

* بادران - ملوان؛ ساعت 14:45

* خوشه طلایی - داماش؛ ساعت 14:45

* مس رفسنجان - مس کرمان؛ ساعت 14:45

* فجر سپاسی - گل ریحان؛ ساعت 14:45

* شهرداری تبریز - آلومینیوم اراک؛ ساعت 14:45

* سپیدرود - قشقایی؛ ساعت 14:45

* نود ارومیه - آرمان گهر؛ ساعت 14:45

* نیروی زمینی - رایکا؛ ساعت 14:45

* استقلال خوزستان - سرخ پوشان؛ ساعت 16

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 148

به "حمله 5 تیم برای به زیر کشیدن فجر از صدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله 5 تیم برای به زیر کشیدن فجر از صدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید