حمایت شهرداری و میراث فرهنگی از احیای 380 خانه تاریخی در راستای رونق گردشگری اصفهان

به گزارش مجله سی نوا، نشست مشترکی با حضور شهردار، جمعی از اعضای شورای شهر، معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با سرمایه گذاران و مرمت گران خانه های تاریخی اصفهان در راستای رونق صنعت گردشگری برگزار گردید.

حمایت شهرداری و میراث فرهنگی از احیای 380 خانه تاریخی در راستای رونق گردشگری اصفهان

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، سید علی صالح درخشان امروز 12 اسفندماه، با اعلام این خبر گفت: با توجه به کمبود زمین و گرانی آن در مرکز شهر اصفهان به منظور ساخت هتل از یک سو و وجود خانه های تاریخی متعدد که عمدتا دارای مالکان خصوصی و رها شده هستند، می طلبد تا شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حمایت از سرمایه گذاران گردشگری و علاقه مندان به حوزه میراث فرهنگی، این سرمایه گذاران را به سمت تملک و مرمت این خانه های تاریخی در راستای تبدیل آنها به حوزه های خدمات رسانی گردشگری سوق دهند.

او اضافه نمود: این نهضت چندین سال است که در استان شروع شده و ما هم اینک در شهرهای مختلف استان، شاهد نتایج مثبت آن در قالب تبدیل این خانه های تاریخی به اقامتگاه های سنتی و بومگردی هستیم، به گونه ای که هم اینک به تنهایی در شهر تاریخی کاشان نزدیک به 40 اقامتگاه سنتی با نجات بخشی این خانه های تاریخی در حال فعالیت است.

درخشان تاکید نمود: اکنون زمان مناسبی است تا با همت شهرداری اصفهان که طرحی فراگیر را در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در امسال در اصفهان در حال انجام دارد، اجرای این طرح سرعت گیرد، همچنین در کنار خانه های تاریخی که تا کنون در اصفهان نجات بخشی شده است، طرح شناسایی و تهیه بسته های سرمایه گذاری به منظور احیای 380 خانه تاریخی در شهر اصفهان در حال تدوین است، تا از این طریق بتوان سرمایه گذاران گردشگری را تشویق به سرمایه گذاری در این حوزه کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 364

به "حمایت شهرداری و میراث فرهنگی از احیای 380 خانه تاریخی در راستای رونق گردشگری اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت شهرداری و میراث فرهنگی از احیای 380 خانه تاریخی در راستای رونق گردشگری اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید