تردید ریابکوف درباره ازسرگیری مذاکرات راهبردی با آمریکا

به گزارش مجله سی نوا، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: به رغم اینکه مسکو و واشنگتن درباره نگرانی های خود صحبت می کنند، ولی برای ازسرگیری مذاکرات جدی و مفصل درباره ثبات راهبردی، هنوز تاریخ و دستورکار گفت وگوها مشخص نشده است.

تردید ریابکوف درباره ازسرگیری مذاکرات راهبردی با آمریکا

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که برای از سرگیری گفت وگوهای روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی، هنوز هیچ مسئله ای تعیین و قطعی نشده است.

ریابکوف که در هیئت همراه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به واشنگتن سفر کرده و در مذاکرات با دونالد ترامپ رئیس جمهوری و مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا حضور داشت، به خبرنگار این خبرگزاری گفت: نه تاریخ و نه دستور کار دور جدید مذاکرات بین روسیه و آمریکا درباره مسئله ثبات راهبردی تعیین نشده است.

وی اضافه نمود: پس از ماه جولای، هیچ تغییر و تحولی در این زمینه صورت نگرفته و ما فقط درباره این موارد صحبت می کنیم: درباره شکل مذاکرات مربوط به ثبات راهبردی، درباره آنچه در حال اتفاق افتادن است، درباره نگرانی های و علاقه مندی های خود و طرف آمریکایی نیز از این صحبت می کند که چه مسائلی باعث نگرانی آنها شده است. ولی بیشتر از این، هیچ. برای ازسرگیری مذاکرات هنوز تاریخ، قالب و دستور کاری تعیین نشده و هیچ گفت وگوی مفصلی در این جهت گیری صورت نگرفته است.

لازم به یادآوری است در ماه جولای گذشته، مذاکراتی بین مقامات روسی و آمریکایی درباره ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات در ژنو انجام شد. ریابکوف ریاست هیئت روسی و جان سالیوان معاون اول وزیر خارجه آمریکا، که بعداً به عنوان سفیر جدید این کشور در مسکو معرفی شد، ریاست هیئت آمریکایی را برعهده داشتند.

سرگئی لاوروف نیز شب گذشته در انتها سفر کاری خود به واشنگتن، از طرف آمریکایی خواست تا هر چه سریع تر رئیس جدید هیئت نمایندگی این کشور در رایزنی های دوجانبه در سطح معاونین وزرای خارجه دو کشور را تعیین کند تا این مذاکرات هر چه زودتر از سر گرفته شوند.

معاون وزیر خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود که مسکو امیدوار است واشنگتن به پیشنهاد مربوط به بررسی تمامی ابعاد مسئله ثبات راهبردی، از جمله سیستم دفاع ضد موشکی پاسخ مثبت دهد. به گفته وی، روسیه آمادگی دارد تا مذاکرات درباره ادامه کاهش تسلیحات راهبردی را آغاز کند، ولی ضروری است تا توان بالقوه کشورهایی مانند چین، انگلیس و فرانسه و دیگر نقش آفرینان در این عرصه نیز مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 244

به "تردید ریابکوف درباره ازسرگیری مذاکرات راهبردی با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردید ریابکوف درباره ازسرگیری مذاکرات راهبردی با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید