ترامپ در دیدار با الکاظمی: حضور نظامیان ما در عراق برای مقابله با تحرکات ایران است

به گزارش مجله سی نوا، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی متناقض با مقامات این کشور که همواره ادعا می کنند نیروهای آمریکایی به منظور مقابله با تروریست های داعش در عراق حضور دارند، اذعان کرد که هدف از حضور نظامیان آمریکایی در عراق مقابله با ایران است.

ترامپ در دیدار با الکاظمی: حضور نظامیان ما در عراق برای مقابله با تحرکات ایران است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در اتاق بیضی کاخ سفید اذعان کرد که نیروهای نظامی کشورش با هدف مقابله با تحرکات احتمالی ایران در عراق حضور دارند.

ترامپ در عین حال مدعی شد که کشورش به حاکمیت ملی عراق احترام می گذارد و به همین دلیل حضور بلندمدت نظامیان خود در این کشور را صحیح نمی داند. رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که خروج تدریجی نظامیان آمریکایی از عراق آغاز شده است.

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به تاریخ دقیق خروج نیروهای آمریکایی از عراق مدعی شد ما به روزی چشم دوخته ایم که هیچ نیازی به حضور ما در عراق نباشد.

ترامپ همچنین گفت: ما در بسکمک از پروژه های حفاری نفت در عراق شرکت می کنیم.

از سوی دیگر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از حضور شرکت ها و سرمایه گذاری آمریکایی در عراق استقبال کرد.

الکاظمی با تاکید بر اینکه ما بر ایجاد روابط ضامن منافع دو کشور تلاش می کنیم گفت: آمریکا به عراق در امر مبارزه با تروریسم کمک کرد.

نخست وزیر عراق با اشاره به حملات ترکیه علیه خاک این کشور گفت: دخالت های ترکیه در کشور ما غیرقابل قبول است و ما هرگز اجازه آن را نخواهیم داد.

ترامپ در واکنش به سخنان نخست وزیر عراق درباره مداخلات ترکیه گفت: رابطه خوبی با رجب طیب اردوغان دارم و با وی درباره عملیات در شمال عراق صحبت می کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 825

به "ترامپ در دیدار با الکاظمی: حضور نظامیان ما در عراق برای مقابله با تحرکات ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در دیدار با الکاظمی: حضور نظامیان ما در عراق برای مقابله با تحرکات ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید