برنامه مهاجرتی کشاورزی - مواد غذایی در کانادا

به گزارش مجله سی نوا، اقامت کانادا به وسیله برنامه مهاجرتی صنایع غذایی و کشاورزی

برنامه مهاجرتی کشاورزی و مواد غذایی کانادا یا Agri-Food immigration pilot یک رویکرد و برنامه آزمایشی خاص برای یاری به برطرف احتیاج های نیروی کار بخش مواد غذایی کانادا ، به ویژه در فرآوری گوشت و فراوری قارچ می باشد

برنامه مهاجرتی کشاورزی - مواد غذایی در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در حالی که مهاجرت در بخش کشاورزی عمدتا مبتنی برکارگران فصلی است , این برنامه میخواهد با آزمایش یک جهت جدید به سمت اقامت دائم ، مزایای مهاجرت مالی به بخش کشاورزی افزایش دهد.

دولت کانادا می گوید که این صنعت در سال 2018 با صادرات محصولات خود رکورد 66.2 میلیارد دلار را زده است اما صنایع تولیدگوشت و تولید قارچ با مشکل نیروی کار روبرو است. به همین دلیل تصمیم به شروع این برنامه به صورت آزمایشی گرفته است. کانادا در بودجه سال 2019 که در 19 مارس منتشر شده خاطرنشان کرده است که دولت فدرال کانادا برای یاری به بخش کشاورزی و صنایع غذایی در رسیدن به اهداف بلندپروازانه و جذب و حفظ نیروی کار مورد احتیاج، پایلوت مهاجرتی سه ساله ای را برای جذب کارگران تمام وقت و غیرفصلی در بخش کشاورزی طراحی خواهد نمود که شامل جهت اقامت دائم برای این کارگران هم خواهد بود.

شورای گوشت کانادا (CMC) از برنامه های دولت کانادا در زمینه نیز حمایت کرد. این شورا خاطرنشان کرد که در بخش هایی نظیر پر کردن بسته های گوشت، تولید گوشت و تامین نماینده تجهیزات 2750 شغل برای مهاجران وجود دارد که کانادایی ها تا کنون در آنها استخدام نشده اند. آنگونه که در گزارش Agri-Food Economic Strategy Table که در سپتامبر 2018 منتشر شده آمده است، خلاء های در این بخش وجود دارد که برای پر کردن این خلاء در نیروی کار در بخش کشاورزی باید برای جذب کارگران در تمامی سطوح مهارتی از برنامه های مهاجرتی استفاده گردد. لازم به ذکر است بخش کشاورزی و صنایع غذایی کانادا سالانه 111 میلیارد دلار و روزانه 304 میلیون دلار به اقتصاد این کشور یاری می نماید.

برنامه به دنبال جذب کارگران با تجربه و غیر فصلی است که می توانند در کانادا از لحاظ مالی مستقر شوند و از احتیاج های کار مداوم بخش کشاورزی و مواد غذایی بهره مند شوند .

به طور خاص ، برنامه در جذب قصاب های خرده فروشی ، قصابان صنعتی ، کارگران فرآوری موادغذایی ، کارگران برداشت محصول ، کارگران مزرعه عمومی و سرپرستان مزرعه و کارگران دامداری متمرکز خواهد شد .

کدام مشاغل و صنایع واجد شرایط شامل این برنامه هستند ؟

  • فرآوری گوشت (قصاب خورده فروشی ، قصاب صنعتی و کارگر فرآوری مواد غذایی)
  • کارگر برداشت سالانه تولید قارچ و تولید محصولات گلخانه ای
  • کاگر مزرعه عمومی برای تولید سالانه قارچ ، تولید محصولات گلخانه ای یا پروش دام
  • سرپرست مزرعه و کاگر دامپرور تخصصی برای فرآوری گوشت ، تولید سالانه قارچ ، تولید محصولات گلخانه ای یا دامپروری

برای واجد شرایط بودن جهت شرکت در برنامه ، متقاضیان باید چه مدارک و سوابقی را داشته باشند؟

  • 12 ماه سابقه کار تمام وقت غیر فصلی در کانادا برای کارگر خارجی موقت ، در یکی از مشاغل واجد شرایط در : فرآوری محصولات گوشت ، پرورش دام یا رشد قارچ و یا محصولات گلخانه ای
  • سطح 4 CLB به زبان انگلیسی یا فرانسوی (معادل 4 آیلتس عمومی)
  • تحصیلات در مقطع دیپلم یا بالاتر
  • پیشنهاد شغلی حداقل نیمه حرفه ای برای کار تمام وقت و غیر فصلی در کانادا ، (به جز استان کبک)با دستمزد مکفی یا بالاتر

برنامه مهاجرتی مواد غذایی - کشاورزی در کبک

از آنجایی که این برنامه استان کبک را در بر نمیگیرد

شایان ذکر است که کاندیداها در کبک به وسیله این پایلوت واجد صلاحیت برای دریافت اقامت دائم نیستند و تنها به وسیله برنامه مهاجرتی کبک میتوانند اقدام نمایند.

با این حال ، کارفرمایان کبک که کارگران غیر فصلی را به وسیله برنامه موقت کارگران خارجی استخدام می نمایند می توانند از LMIA دو ساله به عنوان بخشی از این برنامه بهره مند شوند.

ارزیابی دو ساله اثر بازار کار (LMIA) برای فراوران گوشت

سازمان کار و توسعه اجتماعی کانادا در راستای تکمیل برنامه مهاجرتی کشاورزی و مواد غذایی کانادا تغییراتی را مطرح کرده که کارفرمایان تولید گوشت از آن بهره مند خواهند شد. در این طرح، یک ارزیابی دوساله از عملکرد بازار کار کارفرمایان تولید گوشت صورت می گیرد و طی آن تایید می گردد این کارفرما اقدامات لازم را برای جذب کارگر کانادایی انجام داده و پیروز نشده و در صورت استخدام نیروی کار خارجی تاثیر مثبت یا خنثی در بازار کار کانادا خواهد داشت.

همچنین کارفرما برای بهره مند شدن از این طرح باید به وسیله Agri-Food immigration pilot یا سایر روش های موجود از انتقال کارگران خارجی موقت به فرایند اقامت دائم حمایت کرده و این کارگران در همان مشاغل یا صنایع واجد شرایط مشغول به کار شوند.

به گفته وزیر کار کانادا : نیروهای کار موقت خارجی که به این کشور می آیند و به سختی کارهای دائمی پیدا مینمایند باید شانس منصفانه دریافت شهروندی کانادا را بدون در نظر دریافت کاری که انجام میدهند داشته باشند.

این برنامه آزمایشی مانند دیگر برنامه های دولت مانند برنامه های استانی و برنامه های مراقبتی در جهت یاری به نیروی کار خارجی است و با هدف دادن اقامت دائم به آنان انجام می گردد.

حداقل دستمزد در کانادا

هر استان و قلمرو کانادا دارای یک استاندارد کار متغیر است که پایین ترین نرخ دستمزد (حداقل دستمزد) را که یک کارفرما می تواند به کارمندان تحت پوشش مقررات پرداخت کند ، معین می نماید. گرچه بیشتر دستمزدهای حداقل دستمزد براساس نرخ کلی برای صلاحیت آنها پرداخت می گردد ، اما بعضی از دسته از کارمندان با اعمال یا قوانین مختلف اداره می شوند. بعضی از کارمندان همچنین ممکن است مانند : کارگران جوان ، کارگران معلول ، کارگران مراقبت از خانه و زندگی ، کار مزرعه و مشاغل خانگی دستمزد دیگری دریافت نمایند.

علاوه بر این ، کارگران ممکن است براساس طبقه کار خود ، از جمله کارمندان ناظر و مدیریتی ، دانشجویان شاغل در آموزش ، شرکت نمایندگان در برنامه های شغلی و برنامه های توان بخشی ، کارآموزان ثبت شده ، فروشندگان فقط کمیسیون و بعضی از اعضا و دانشجویان از پوشش عمومی خارج شوند.

از جدول زیر برای آنالیز حداقل میزان دستمزدها و استانداردهای مربوط به هر یک از سیزده استان و قلمرو کانادا بهره ببرید.

استان آلبرتا حداقل دستمزد در این استان برای کارمندان و کارگران عادی ساعتی $15.00
استان بریتیش کلمبیا حداقل دستمزد برای کارمندان و کارگران عادی ساعتی $14.60 و مشاغل انعام بگیر $13.95
استان منیتوبا حداقل دستمزد کارمندان و کارگران عادی در این استان ساعتی$11.65
نیوبرانزویک حداقل دستمزد کارمندان و کارگران عادی در این استان ساعتی $11.50
استان نیوفاند لند ولابرادور حداقل دستمزد کارمندان و کارگران عادی در این استان ساعتی$11.40
استان نوا اسکوشیا حداقل دستمز برای افراد با سابقه بالا ساعتی $11.55 و با سابقه پایین $11.05
استان نوناووت حداقل دستمزد کارمندان و کارگران عادی در این استان ساعتی $13.00
استان انتاریو حداقل دستمزد کارمندان و کارگران عادی در این استان ساعتی $15.00
جزیره پرنس ادوارد حداقل دستمزد کارمندان و کارگران عادی در این استان ساعتی $12.85
استان کبک حداقل دستمزد کارمندان و کارگران عادی در این استان ساعتی $12.50
استان ساسکاچوآن حداقل دستمزد کارمندان و کارگران عادی در این استان ساعتی $11.32
استان یوکان حداقل دستمزد کارمندان و کارگران عادی در این استان ساعتی $12.71

متوسط حقوق مدیر مزرعه در کانادا 40،000 دلار در سال یا 20.51 دلار در ساعت است. متوسط حقوق قصاب در کانادا 33،833 دلار در سال یا 17/35 دلار در ساعت است.

مهاجرت یک موضوع پیچیده و دارای مسایل حقوقی متعددی است. تشخیص اینکه کدام یک از راههای مهاجرت اعم از توریستی، دانشجویی، کاری و یا اقامت دائمی با شرایط هر فرد انطباق دارد، احتیاج به آگاهی و اطلاعات لازم حقوقی و مهاجرتی است. وکلا و مشاوران مهاجرتی موسسه خبرنگاران می توانند پاسخ مناسب به سوالات حقوقی و مهاجرتی شما ارائه نمایند

بیشتر بخوانید :

منبع: اینترنت
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 886

به "برنامه مهاجرتی کشاورزی - مواد غذایی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه مهاجرتی کشاورزی - مواد غذایی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید