اوراق سلف برق صادراتی منتشر می گردد

به گزارش مجله سی نوا، امروز بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه ای گیلان در بازار مشتقه بورس انرژی ایران و در نماد سبرق 021 عرضه می گردد.

اوراق سلف برق صادراتی منتشر می گردد

این نوع اوراق برای نخستین بار در بازار سرمایه ایران منتشر می گردد و می تواند فرصتی مهم برای تأمین مالی شرکت ها باشد.

علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی، با بیان اینکه شرکت توانیر برای نخستین بار اقدام به تأمین مالی به وسیله انتشار اوراق سلف از بازار سرمایه می نماید، گفت: در حوزه برق صادراتی نیز اولین تجربه را خواهیم داشت و پیش از این اوراقی مبتنی بر این موضوع منتشر نشده است.

او با اشاره به بعضی ویژگی های اوراق سلف موازی استاندارد، گفت: مبتنی بودن بر دارایی و نقدشوندگی بالا ازجمله مزایای این اوراق است. همچنین اوراق مزبور، ابزاری مناسب برای پوشش ریسک تولیدکنندگان به شمار می آید.

مدیرعامل بورس انرژی توضیح داد: بنگاه های مالی و بخش خصوصی می توانند با توجه به تنوع بالای ابزارهای موجود در بازار سرمایه، تأمین مالی مناسبی را از این بازار داشته باشند. به طوری که در این میان هدف اصلی شرکت توانیر از انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی، تأمین نقدینگی موردنیاز برای احیای خطوط است.

به گفته نقوی انتظار می رود عرضه مزبور، دروازه ای جدید برای تأمین مالی پیش روی شرکت ها باز کند و در سال 1400 بتوانند استفاده بهینه از فرصت های موجود در بورس ها و بازار سرمایه ایران داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بورس، قرارداد سلف یا عقد سلف قراردادی است که در آن عرضه کننده بخشی از دارایی پایه را به ازای بهای نقد و مطابق قرارداد سلف به فروش می رساند تا در دوره تحویل به خریدار تسلیم کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1201

به "اوراق سلف برق صادراتی منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوراق سلف برق صادراتی منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید