انتقال پایتخت سیاسی کشور نیاز به طرح کارشناسی دارد

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح انتقال پایتخت سیاسی راهکار بدی نیست و در بعضی کشورها مانند مالزی و برزیل به اجرا درآمده است، البته این موضوع نیاز به یک طرح دقیق دارد.

انتقال پایتخت سیاسی کشور نیاز به طرح کارشناسی دارد

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، علی مطهری در حاشیه همایش تبیین اندیشه های اخلاقی شهید مطهری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح انتقال پایتخت کشور به معنی انتقال پایتخت سیاسی کشور است یعنی وزارت خانه ها و سفارت خانه ها باید منتقل شود.

وی افزود: بنده در زمان مطرح شدن این موضوع موافق بودم ولی تا الان هم در حال تفکر هستم و باید راهی برای فشردگی شهر تهران پیدا کنیم، این راستا راه بدی نیست و در برخی از کشورها مانند مالزی و برزیل به اجرا درآمده است، البته این موضوع نیاز به یک طرح دقیق و کارشناسی شده دارد.

مطهری گفت: اما هدف این نیست که تهران از مرکزیت برداشته شود و متاسفانه راه هایی در این 35 پیموده ایم که سبب شده است عملکرد بدی از خود به جای بگذاریم، به عنوان مثال نوع ساختمان سازی در تهران بدین شکل است که در قسمتی از شهر که مجوز ساخت دو طبقه را دارد ناگهان هفت طبقه از این ساختمان نمایان می شود و الان مجبور به این شده ایم که برای اینکه شهر تهران بتواند تنفس کند بار جمعیتی شهر را کم کنیم.

وی شرح داد: تاکنون بحث طرح انتقال پایتخت سیاسی کشور مطرح است و هنوز بنده در حال تحقیق در رابطه با این موضوع هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در رابطه با برخورد دولت با مخالفان خود به چه شکل است؟ تاکید کرد: بنده بر این عقیده هستم با مخالفین دولت نباید زیاد سخت گرفته شود و دولت هم نباید نسبت به انتقاداتی که می شود حساسیت نشان دهد، حتی ممکن است برخی از این انتقادها شائبه توهین هم به خود بگیرد.

وی افزود: بنده با توقیف نشریه 9 دی مخالفت خود را در قالب هیئت نظارت بر مطبوعات ایراد کردم اگر چه توهین های زیادی به دولت شده بود ولی بنده توقبف را راهکار نمی دانستم چون توقیف سبب می شود بیشتر مسئله به نفع آنها پیش برود تا به ضررشان به اتمام برسد.

مطهری در رابطه با توقیفات مختلف روزنامه ها که صورت می گیرد، بیان کرد: برخی از توقیفات روزنامه ها مربوط به دادستانی می شود و ارتباطی با دولت و یا هیئت نظارت بر مطبوعات ندارد، توقیف هر چه کمتر باشد به طور قطع بهتر است، چون ممکن است در حاشیه این توقیفات عده ای از کار بیکار شوند و خانواده های آنها دچار مشکل می شوند و لذا نباید در این مسائل زیاد سختگیری به عمل بیاوریم.

وی افزود:باید در مسائل اخلاقی سختگیری ها را بیشتر کرد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 114

به "انتقال پایتخت سیاسی کشور نیاز به طرح کارشناسی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال پایتخت سیاسی کشور نیاز به طرح کارشناسی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید