امیر قطر خواهان تسریع در تشکیل دولت لبنان شد

به گزارش مجله سی نوا، امیر قطر روز دوشنبه حمایت خود از لبنان و مردم آن را ابراز داشت و همزمان خواهان تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان شد.

امیر قطر خواهان تسریع در تشکیل دولت لبنان شد

طبق بیانیه ای که توسط دفتر نخست وزیری لبنان صادر شد شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر این درخواست را در نامه ای به حسان دیاب، نخست وزیر موقت لبنان خاطرنشان کرد.

دفتر نخست وزیری لبنان جزئیات بیشتر از ماهیت پیغام امیر قطر را فاش نکرد.

از هشت ماه پیش، اختلافات میان میشل عون، رئیس جمهور لبنان و سعد حریری، نخست وزیر مکلف این کشور بر سر تشکیل دولت جدید ادامه دارد.

ماموریت حریری برای تشکیل دولت جدید لبنان پس از آن شروع شد که دولت دیاب در پی وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت در 4 اوت استعفا کرد.

دفتر نخست وزیری لبنان در بیانیه خود خاطرنشان کرد که امیر قطر در پیغام خود بر حمایت از لبنان و برادران لبنانی تاکید نموده است.

وی از طرف های لبنانی خواست منافع ملی، پاسخگویی به کوشش های بین المللی و تسریع در تشکیل دولت جدیدی که قدرت مواجهه با چالش ها و بحران های مطرح شده در سفر اخیر دیاب به قطر را داشته و برای غلبه بر آنها و ایجاد ثبات در لبنان کوشش کند، در راس الویت های خود قرار دهند.

دیاب آوریل گذشته به قطر رفت و با امیر، خالد بن خلیفة بن عبد العزیز، نخست وزیر و دیگر مقامات برجسته این کشور ملاقات کرد. وی در این ملاقات قطر را در جریان مسائل مالی و معیشتی لبنان قرار داد.

دیاب چند روز پس از سفرش به قطر، از طرح آماده ای برای یاری معیشتی به طیف وسیعی از جامعه لبنان اطلاع داد و گفت که سفرش به قطر در این چارچوب بوده است.

در سایه ادامه بحران شدید مالی از بیش از یک سال و نیم قبل و سقوط ارزش پول ملی لبنان در برابر دلار و کاهش 85 درصدی قدرت خرید مردم این کشور، عمده مردم لبنان زیر خط فقر زندگی می نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1338

به "امیر قطر خواهان تسریع در تشکیل دولت لبنان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر قطر خواهان تسریع در تشکیل دولت لبنان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید