افشاگر معروف مصری بار دیگر مردم را به تظاهرات گسترده فراخواند

به گزارش مجله سی نوا، محمد علی در ویدئوی جدید خود از مردم مصر خواسته است تا روز آدینه در تمامی استان ها به خیابان ها آمده و کناره گیری عبدالفتاح السیسی را فریاد بزنند.

افشاگر معروف مصری بار دیگر مردم را به تظاهرات گسترده فراخواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد علی دلال و هنرمند مصری مقیم اسپانیا، بار دیگر در ویدئویی مردم این کشور را به تظاهرات سراسری و گسترده در روز آدینه آینده دعوت کرد.

به نوشته پایگاه خبری عربی 21، او به صراحت در این ویدئو از مردم خواست تا کناره گیری السیسی را در تظاهرات خود مطالبه نمایند. او با اشاره به برخورد نیروهای امنیتی با تظاهرات نمایندگان در استان سوئز خطاب به وزیر کشور مصر گفت: تو فرد غیرمحترمی هستی؛ آیا دلیل این اقدام دستوراتی بود که به تو رسیده است؟ اگر با تظاهرات نمایندگان به خوبی برخورد نکنید، به زودی بدون هیچ گونه رحمی از شما انتقام خواهیم گرفت.

او تأکید کرد که ترس مردم مصر ریخته است و آنها از کسی هراس ندارند. او گفت که از این پس هر فردی به شهروندان تعدی بکند، محاکمه خواهد شد و هر فردی به قتل مردم دست بزند اعدام می گردد.

محمد علی ابراز امیداواری کرد که وزرای دفاع و کشور مصر خویشتنداری نموده و نیروهایشان را در مقابل مردم قرار ندهند. او با تأکید بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات، در مورد درگیری میان پلیس و مردم هشدار داد و از نیروهای امنیتی نیز خواست تا از دستورات سرکوبگرانه سرپیچی نمایند.

افشاگر معروف مصری گفت که السیسی باید تا روز آدینه کناره گیری کند و در غیر این صورت مردم همچون طوفان هر چیزی که مقابلش بایستد را از بین خواهد برد. او با اشاره به واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی، گفت که السیسی خائن است.

محمد علی همچنین از سفر خود به مصر در صورت عدم کناره گیری السیسی در روز آدینه اطلاع داد و خواهان حمایت مردم از خود شد. او گفت که السیسی به آمریکا رفته تا حمایت های لازم را از ترامپ برای بقای خود دریافت کند.

این افشاگر مقیم اسپانیا در ادامه مدعی شد که دولت مصر قصد ترور او را دارد اما دولت اسپانیا از او حمایت امنیتی می نماید.

بازداشت گسترده احزاب مخالف

در همین حال منابعی در حزب الاستقلال مصر از بازداشت گسترده رهبران این حزب در دو روز گذشته اطلاع دادند و گفت که تا کنون 15 تن از رهبران و اعضای این حزب بازداشت شده اند.

به گفته این منابع به عربی21، مجدی قرقر دبیرکل حزب نیز در میان بازداشت شدگان حضور دارد. حزب الاستقلال روز یکشنبه گذشته به عنوان اولین حزب مصری از مردم خواست تا امروز (سه شنبه) به خیابان ها بیایند.

در کنار این حزب، دو حزب دیگر سوسیال دموکرات مصر و سوسیالیست های انقلابی نیز روز شنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعتراضات مردمی علیه السیسی را تأیید نموده و خواهان اصلاحات و برون رفت از فضای بسته سیاسی و توجه به خواسته های معیشتی مردم شدند.

طبق آخرین آمار نیروهای امنیتی مصری تا کنون بیش از 650 نفر را در روزهای گذشته بازداشت نموده اند.

تظاهرات علیه السیسی از روز آدینه گذشته شروع شده و به دعوت احزاب سیاسی قرار است در روزهای آینده نیز ادامه یابد.

اعتراضات پس از آن شروع شد که فردی به نام محمد علی تاجر و هنرمند مصری که می گوید سال ها با ارتش مصر همکاری نموده و اکنون در اسپانیا به سر می برد؛ ویدئوهایی از ساخت کاخ های بزرگ ریاست جمهوری و همینطور فساد درون ارتش و خانواده السیسی منتشر کرد و سه شنبه گذشته برای اولین بار مردم را به تظاهرات در روز آدینه فراخواند. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 33

به "افشاگر معروف مصری بار دیگر مردم را به تظاهرات گسترده فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگر معروف مصری بار دیگر مردم را به تظاهرات گسترده فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید