افزایش 15درصدی سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان میرجاوه

به گزارش مجله سی نوا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی میرجاوه گفت :سال جاری 21هکتار گلخانه در شهرستان به زیر کشت انواع محصولات گلخانه ای رفته است که نسبت به سال گذشته 3هکتار افزایش یافته است.

افزایش 15درصدی سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان میرجاوه

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن رستوران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محسن کهرازهی در جمع خبرنگاران اضافه نمود: بیش از 80 درصد گلخانه های شهرستان زیر کشت گوجه فرنگی است وبخش اعظم گوجه فرنگی فراوری شده بدلیل کیفیت بالای محصول به خارج از کشور شامل کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می شود.

وی توضیح داد: در گلخانه های میرجاوه، استان سیستان و بلوچستان علاوه بر گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای و بادمجان نیز کشت می شود.

مدیر جهادکشاورزی میرجاوه اضافه نمود: با 150میلیارد ریال اعتبار، 5 هکتار گلخانه جدید در شهرستان میرجاوه در حال احداث است که با به فراوری رسیدن آنها سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای میرجاوه به 26 هکتار افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: برای ایجاد و توسعه گلخانه به متقاضیان تسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت پرداخت و در اسرع وقت نسبت به صدور موافقت اصولی آنان اقدام خواهد شد.

وی تاکید نمود: به دلیل این که بیشترین سطح گلخانه شهرستان میرجاوه در بخش لادیز و در دامنه جنوبی تفتان واقع شده است و دمای آن منطقه 6 الی 7 درجه پایین تر از شهر میرجاوه است و میزان سوخت آنان مانند مناطق گرمسیری محاسبه می شود لازم است شرکت فرآورده های نفتی بمنظور حمایت از کشاورزان و جلوگیری از کاهش فراوری نسبت به افزایش سهمیه سوخت گلخانه داران اقدام نماید.

شایان ذکر است در گلخانه های شهرستان میرجاوه بیش از 6 هزار تن انواع محصول فراوری و 500 نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم در این امر مشغول فعالیت هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 271

به "افزایش 15درصدی سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان میرجاوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 15درصدی سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان میرجاوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید