اردوغان: مانع عبور مهاجران به سمت یونان نخواهم شد

به گزارش مجله سی نوا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اجلاس سران اتحادیه اروپا، از فشار اتحادیه اروپا برای بستن مرزها بر روی پناهجویان شانه خالی کرد و گفت که مانع پناهندگانی که سعی دارند از مرز ترکیه به سمت یونان عبور نمایند، نخواهد شد.

اردوغان: مانع عبور مهاجران به سمت یونان نخواهم شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اجلاس سران اتحادیه اروپا در مورد مسائل پناهجویان جنگ، از فشار اتحادیه اروپا برای بستن مرزهای ترکیه سرباز زد و گفت که مانع پناهندگانی که سعی دارند از مرز ترکیه به سمت یونان عبور نمایند، نخواهد شد.

ترکیه از فشار اتحادیه اروپا برای بستن مرزهایش سر باز زده است و رئیس جمهور این کشور، رجب طیب اردوغان گفت که حتی با وجود فشارهای اتحادیه اروپا برای جلوگیری از عبور مهاجران به سمت یونان، این کار را نخواهد کرد و مانع آن ها نخواهد شد. وی همچنین گفت هفته آینده نشستی در استانبول با حضور مقامات اروپایی به منظور یافتن راه حلی برای بحران پناهجویان برگزار خواهد شد.

یونان نیروهای امنیتی خود را به مناطق مرزی اعزام نموده و از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش علیه پناهجویان استفاده نموده است، اما فشارها و تنش در منطقه همچنان ادامه دارد. یونان اذعان نموده که تنها در روز سه شنبه از ورود 963 مهاجر غیرقانونی ممانعت به عمل آورده و 52 نفر را دستگیر نموده است.

اردوغان پس از بحث و تبادل نظر با مقامات ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل درباره بحران پناهجویان، در مصاحبه ای با خبرنگاران خواهان تغییر رویه یونان در قبال این پناهجویان جنگی شد.

وی هم چنین اظهار کرد: ما فکر نمی کنیم مرزهایمان را ببندیم. پیشنهاد ما به یونان باز کردن مرزهایش به سمت پناهجویان است. این افراد در یونان نخواهند ماند. بگذارید آنها از یونان به کشورهای دیگر اروپایی بروند. ما فقط به کمی انسان دوستی احتیاج داریم.

مقامات یونانی اعلام نموده اند که 52 مهاجر دستگیر شده در روز سه شنبه شامل مهاجران سوری، افغان و ایرانی می باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 400

به "اردوغان: مانع عبور مهاجران به سمت یونان نخواهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: مانع عبور مهاجران به سمت یونان نخواهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید