اردوغان: حملات ترکیه به عراق ادامه دارد

به گزارش مجله سی نوا، فارس نوشت: رئیس جمهور ترکیه عصر یکشنبه از تداوم حملات به عمق خاک عراق و علیه محل تجمع تروریست های پ ک ک اطلاع داد.

اردوغان: حملات ترکیه به عراق ادامه دارد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه قیمت در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این زمینه گفت: اجازه نمی دهیم یک گروه خیانتکار از اردوگاه مخمور به اسم مرکز عملیات تروریستی استفاده کند. ما تروریسم را ریشه کن می کنیم.

وی از حمله پیروز نیروهای اطلاعاتی ترکیه علیه یکی از اعضا ارشد گروه تروریستی پ ک ک با نام مستعاردکتر حسین در روز شنبه اطلاع داد.

گروه پ ک ک که در 35 سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به اسم گروه تروریستی شناخته می گردد. ترکیه می گوید که شبه نظامیان پ ک ک مسئول مرگ بیش از 40 هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و بچه ها هستند.

رجب طیب اردوغان اخیرا در گفت وگو با شبکه خبری تی آرتی با هشدار به عراق گفته بود که ترکیه می تواند به یک اردوگاه که مبدل به محل استقرار شبه نظامیان کرد شده و مکان امنی برای آن ها ایجاد نموده ، حمله نظامی کند.

اشاره اردوغان به اردوگاه مخمور در 180 کیلومتری جنوب ترکیه و مستقر کوه های قندیل در شمال عراق است که بنا بر ادعای مقام های ترکیه میزبان بیش هزاران پناهجوی ترکیه ای است.

اردوغان گفت: اگر سازمان ملل آنجا را پاکسازی نکند ما این کار را به اسم عضو سازمان ملل انجام خواهیم داد. ما باید چه مدت در خصوص آن مکان شکیبا باشیم.

یک مقام ارشد عراقی در این زمینه گفت که ترکیه هفته گذشته بابت فعالیت های تروریستی اعضای پ ک ک در مخمور علیه ترکیه به بغداد شکایت کرد. این مقام عراقی گفت، فرماندهان امنیتی و مقام های محلی شکایت ترکیه را آنالیز کردند و به دولت عراق گفتند که اردوگاه مخمور به وسیله نیروهای پ ک ک کنترل نمی گردد. سخنگوی دولت عراق تا به امروز از اظهار نظر در این زمینه خودداری نموده است.

این اردوگاه در دهه 1990 زمانی که هزاران کرد از ترکیه با ترغیب پ ک ک از مرز عبور کردند، تاسیس شد. اردوگاه مخمور سال قبل هدف حملات هوایی ترکیه نهاده شد .

یک مقام ترکیه ای در این باره گفت: اردوگاه مخمور به اسم یکی از مراکز تدارکاتی در حملات علیه ترکیه یا نیروهای مسلح ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون زمان آن فرا رسیده که این مکان از وجود پ ک ک پاکسازی گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1401

به "اردوغان: حملات ترکیه به عراق ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: حملات ترکیه به عراق ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید