اردوغان: با پامپئو و پنس صحبت نخواهم کرد

به گزارش مجله سی نوا، رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت، قرار نیست با معاون اول رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه این کشور صحبت کند و فقط با همتای خود گفت وگو می نماید.

اردوغان: با پامپئو و پنس صحبت نخواهم کرد

به گزارش گروه مانیتورینگ بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه درباره سفر مایک پنس معاون اول رئیس جمهور آمریکا و مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت، قرار نیست با آن ها گفت وگو کند.

اردوغان در پاسخ به خبرنگار شبکه اسکای نیوز، در مورد این که درباره چه مسائلی با پنس و پامپئو که به ترکیه سفر نموده اند گفت وگو خواهد نمود گفت: با آن ها گفت وگو نمی کنم. آن ها باید با همتایان خودشان صحبت نمایند. اگر ترامپ به اینجا بیاید با او صحبت خواهم کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دقایقی بعد از اظهارات اردوغان، سخنگوی مایک پنس گفت او سفر به آنکارا را لغو نخواهد نمود.

کاخ ریاست جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه (23 مهر) طی بیانیه ای گفت که پامپئو به همراه پنس روز چهارشنبه این هفته به ترکیه سفر خواهند کرد.

در این بیانیه آمده بود، پنس در این دیدار با اردوغان دیدار نموده و به او خواهد گفت که ترامپ به ابقای تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ترکیه تا زمان دست یابی به راهکار در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

دولت آمریکا اخیراً گفته است که در برابر ترکیه به دلیل عملیات مذکور، سه ر اه بیشتر پیش رو ندارد، یا اینکه برای مقابله با ترکیه به سوریه نیرو بفرستد، یا ترکیه را تحرم اقتصادی و اقتصادی کند و یا اینکه برای بین ترکیه و شبه نظامیان کرد سوری که آنکارا آن ها را تروریست می داند، میانجی گری کند.

آمریکا روز سه شنبه دو وزارت خانه ترکیه (دفاع و انرژی)، را به همراه وزیر دفاع، وزیر انرژی و وزیر کشور تحریم کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 105

به "اردوغان: با پامپئو و پنس صحبت نخواهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: با پامپئو و پنس صحبت نخواهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید