اختلافات پکن و واشنگتن با حضور بایدن نیز ادامه می یابد

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، لو جیوی ویزر دارایی سابق چین در اظهاراتی در کنفرانس شیاکسین در پکن بیان داشت که حتی در صورت انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، اختلافات تجاری بین این کشور و چین در کوتاه مدت برطرف نمی شود.

اختلافات پکن و واشنگتن با حضور بایدن نیز ادامه می یابد

لو در پاسخ به سؤالی درباره دورنمای اقتصادی و تجاری چین و آمریکا گفت: حتی اگر بایدن انتخاب شود نیز فشار بر چین ناگزیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای آمریکا که واحد پولی غالب در سطح جهانی را در اختیار دارد، سخت است که کسری تجاری خود را جبران کند، خواستار برخورد عملگرایانه در روابط تجاری آمریکا و چین شد.

وزیر دارایی سابق چین که در حال حاضر مشاور اقتصادی مجلس این کشور است، در ادامه گفت: کسری تجاری آمریکا با چین پس از چهار سال هنوز در حال گسترش است. ما باید به دریافتی مشترک و به دامن علم بازگردیم. همه باید منطقی باشند.

گفتنی است ترامپ در سال 2018 با اعمال 34 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای وارداتی چینی، جنگ تجاری علیه این کشور را که بارها وعده آن را داده بود، آغاز کرد.

بهانه ترامپ برای این اقدام این بود که: چین با اعمال محدودیت های غیرتعرفه ای مانع از رشد صادرات آمریکا به چین می شود؛ حق مالکیت فکری و معنوی محصولات تولید شده در آمریکا را رعایت نمی کند و با تولید کپی های ارزان از آنها به صنعت آمریکا ضربه می زند و بدین ترتیب از اوضاع نابسامان اقتصاد بین المللی سوءاستفاده می کند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که جنگ تجاری ترامپ علیه چین علاوه بر اینکه نتوانست به اهداف خود در راستای بهبود اقتصاد آمریکا دست یابد، شبکه های تأمین کالا در سراسر جهان را با شوک شدیدی روبرو کرد و باعث کاهش رشد اقتصادی جهان شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 966

به "اختلافات پکن و واشنگتن با حضور بایدن نیز ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلافات پکن و واشنگتن با حضور بایدن نیز ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید