احتمال افزایش قیمت شیر خام در هفته آینده

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران، سید احمد مقدسی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت های لبنی مدعی اند شیر خام را با قیمت بیش از 4000 تومان از دامداری ها خریداری می نمایند، در حالی که قیمت مصوب شیر خام 3100 تومان است؟ گفت: قیمت مصوب شیر خام 2900 تا 3100 تومان است که با احتساب هزینه حمل ونقل تا کارخانه حدود 3800 تا 3900 تومان می گردد و بیش از 4000 تومان به دست کارخانه ها نمی رسد.

احتمال افزایش قیمت شیر خام در هفته آینده

وی ادامه داد: قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران بیش از 5000 تومان است، زیرا دولت 100 درصد نهاده های مورد احتیاج واحدهای دامداری را تامین ننموده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در مورد تامین نهاده های مورد احتیاج دامداری ها نیز گفت: بانک مرکزی نمی تواند ارز مورد احتیاج برای واردات نهاده های دامی را تامین کند و توزیع نهاده ها قطره چکانی است؛ به طوری که دولت از ابتدای سال تا کنون 35 درصد از نهاده های مورد احتیاج گاوداری های شیری را تامین نموده و 65 درصد مابقی نیز از بازار آزاد تهیه شده است.

به گفته وی قیمت جو و ذرت در بازار آزاد سه برابر قیمت مصوب و قیمت سویا نیز پنج برابر قیمت مصوب آن است و این افزایش قیمت ها تولیدکننده را از پا در می آورد.

وی افزود: اقدامات کارشناسی برای افزایش قیمت شیر خام صورت گرفته و در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است و احتمالا تا هفته آینده معین می گردد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 924

به "احتمال افزایش قیمت شیر خام در هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش قیمت شیر خام در هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید