اجرای پروژه حفاظت و بازسازی کاخ ها، موزه ها و مخازن اموال فرهنگی مجموعه سعدآباد

به گزارش مجله سی نوا، عملیات حفاظت و بازسازی ابنیه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به اسم دومین پروژه عمرانی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در حال اجراست.

اجرای پروژه حفاظت و بازسازی کاخ ها، موزه ها و مخازن اموال فرهنگی مجموعه سعدآباد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

کیا پارسا مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با بیان این مطلب اضافه نمود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 800 میلیون ریال از اوایل تیر ماه امسال شروع و تا به امروز ادامه دارد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با اشاره به پیشرفت مطلوب این پروژه ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در سال گذشته، آسیب شناسی بناها، شناسایی مسائل، مسائل و کاستی های موزه ها و مخازن اموال فرهنگی مجموعه بود که با برنامه ریزی و توزیع دقیق اعتبارات سال 1399 بر اساس ضرورت ها و اولویت بندی احتیاج ها انجام شد.

او توضیح داد: این پروژه برای رسیدگی، بازسازی و تعمیرات ضروری در موزه استاد فرشچیان، کاخ - موزه سبز، کاخ ملت و موزه هنر های زیبا بعلاوه تاسیسات مخزن موزه میرعماد و ...، تعریف شد.

پارسا با تاکید بر اینکه این رویکرد و اولویت بندی اعتبارات و اقدامات بخش فنی با مطالعه صورت گرفته است، اضافه نمود: تهیه طرح ها و برنامه های مختلف، در سال 1400 هم ادامه خواهد داشت. در امسال با همین رویکرد طرح جامع مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد را تهیه و به اداره کل موزه ها پیشنهاد دادیم که با استقبال ستاد روبرو شد.

او ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبار مورد احتیاج، بزودی تهیه این طرح در دستور کار قرار بگیرد.

عملیات لکه گیری و رنگ آمیزی ایوان ها، اتاق مدیریت و شیروانی موزه، بهسازی کانال دفع رطوبت در تراز دیوار شرقی مجاور معبر، بهسازی کانال و ساخت سکوی حریم و باغچه مقابل، رنگ آمیزی نرده ها و بازسازی دیواره جانبی پله ورودی در موزه استاد فرشچیان و بعضی اقدامات دیگر در مخزن اموال فرهنگی موزه میرعماد از قبیل اجرای پوشش روی پلکان مخزن، آماده سازی مکان و نصب یک دستگاه روف تاپ پکیج (هواساز) از جمله اقدامات صورت گرفته در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد است.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1367

به "اجرای پروژه حفاظت و بازسازی کاخ ها، موزه ها و مخازن اموال فرهنگی مجموعه سعدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه حفاظت و بازسازی کاخ ها، موزه ها و مخازن اموال فرهنگی مجموعه سعدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید