ابتلای 99 نفر در چین به کرونا

به گزارش مجله سی نوا، علیرغم کوشش چین برای کنترل شیوع ویروس کرونا و موفقیت نسبی این کشور در مهار این بیماری، کمیسیون ملی چین روز یکشنبه گفت در شبانه روز گذشته 99 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است که 97 تن آن وارداتی بوده است.

ابتلای 99 نفر در چین به کرونا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مقامات بهداشتی چین روز یکشنبه اظهار داشتند از میان 97 مورد وارداتی 72 مورد آن به وسیله روسیه وارد چین شده اند از این تعداد 51 تن به وسیله شانگهای و 21 تن هم به وسیله استان هیلونگجیانگ در شمال شرقی چین وارد این کشور شده اند گزارش می افزاید هر دو گروه اتباع چینی بودند که به وسیله روسیه وارد چین شدند.

مقامات بهداشتی چین در عین حال اظهار داشتند که آمار جان باختگان این کشور بر اثر ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته به صفر رسیده است اما این کمیسیون از شناسایی 63 ناقل خاموش خبر داده است.

گزارش می افزاید شمارکل مبتلایان به ویروس کرونا در چین تا کنون 82 هزار و 52 تن، شمار جان باحتگان به سه هزار و 339 تن و شمار ناقلان خاموش هم به یک هزار و 86 تن رسیده است.

مقامات بهداشتی چین همچنین اظهار داشتند با بهبودی 50 بیمار دیگر در چین، شمار افراد بهبود یافته به 77 هزار و 575 تن افزایش یافته است.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز یکشنبه در سراسر دنیا به یک میلیون و 780 هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم 108 هزار و 828 تن گزارش شده است در حالی که 404 هزار نفر هم بهبود یافته اند. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 580

به "ابتلای 99 نفر در چین به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 99 نفر در چین به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید