آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه هستیم

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان گفت: تبلیغات انتخاباتی از ساعت 8 صبح پنج شنبه ممنوع است.

آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه هستیم

فتح الله حقیقی عصر امروز چهارشنبه (30 بهمن ماه) در همایش یک روزه عوامل اجرایی انتخابات شهرستان زنجان، اظهار کرد: تبلیغات انتخاباتی کاندیدا باید فردا کاملا متوقف گردد.

وی با بیان اینکه شرایطی برای قبل از اخذ رای، روز اخذ رای، حین اخذ رای، پس از اخذ رای و اعلام نتیجه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: حضور مردم در انتخابات منجر به ایجاد مشارکت، ارتقاء امنیت کشور، ایجاد همدلی، همزبانی و اتحاد میان مردم می گردد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات منجر به پوچ شدن عربده کشی های آمریکا و نوکران منطقه ایش می گردد، ابراز کرد: از میان کاندیداهای موجود اقبال مردمی با 5 نفر از آنها همراه خواهد بود؛ چراکه از این تعداد تنها 5 نفر وارد مجلس خواهند شد.

حقیقی با بیان اینکه متوسط مشارکت انتخابات در سطح کشور در طی 10 دوره، 60.5 درصد بوده است، اضافه کرد: این در حالی است که متوسط مشارکت انتخابات در سطح استان زنجان، 68.6 درصد ثبت شده است. بدین معنا که متوسط مشارکت انتخابات در سطح استان زنجان بالاتر از شاخص های کشوری است.

وی ادامه داد: امسال 38 هزار و 211 نفر رای اولی هستند. گفتنی است که 50 درصد از واجدان شرایط آقا و 50 درصد دیگر خانم هستند.

نماینده عالی دولت در استان، با بیان اینکه 857 صندوق جهت اخذ آرا در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در امسال تعداد 20 صندوق نسبت به سال گذشته بر تعداد صندوق ها اضافه نموده شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه بیش از 15 هزار نفر خدمت گذار مردم، در انتخابات تقبل زحمت نموده اند، بیان کرد: برای این تعداد یک هزار و 800 دستگاه وسیله نقلیه سواری، مینی بوس، اتوبوس و خودرو یاری دار تدارک دیده شده است.

وی به بارش نزولات آسمانی و پیش بینی بارش برف در روزهای آینده اشاره و بیان کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد دغدغه برای مردم جهت شرکت در انتخابات، تعداد 80 دستگاه لودر، بلدوزر، گریدر و کمپرسی در اختیار راهداری و حمل و نقل استان قرار داده شده است.

استاندار زنجان به امنیت انتخابات اشاره و ابراز کرد: امنیت انتخابات را در دو مرحله طراحی نموده ایم. در مرحله نخست امنیت عمومی انتخابات است که جهت پیشگیری از سرقت از منازل مردم طراحی شده و امنیت دوم امنیت خاص انتخابات است.

حقیقی با بیان اینکه از ماه ها پیش طی چندین جلسه انتخابات را آسیب شناسی نموده و بر اساس آن طراحی عملیاتی انجام داده ایم، ادامه داد: انتخابات را به مراحل یازده گانه ای تبدیل نموده و برای هر مرحله طراحی های لازم را انجام داده ایم. گفتنی است که این طراحی براساس آسیب شناسایی های انجام شده رخ داده است.

وی به استفاده از دستگاه های احراز هویت در محل اخذ آرا اشاره و ابراز کرد: دستگاه های مذکور که حدود یک ساعت و نیم باتری را نگه می دارد، قابل شارژ است. البته گفتنی است که احراز هویت باید در کمتر از یک دقیقه انجام گردد.

استاندار زنجان با بیان اینکه چنان چه حرف به عمل تبدیل نگردد فایده ای نخواهد داشت، اضافه کرد: مهمترین اقدام یک مدیر، اجرا کردن درست حرف های خود است.

حقیقی با اشاره به اینکه نماینده فرماندار، فرماندار شعبه محسوب می گردد، بیان کرد: نماینده فرماندار مدیریت اجرایی شعبه را بر عهده دارد. از این رو می توان گفت که نماینده فرماندار مسئول اجرایی شعبه است.

وی با بیان اینکه آثار تبلیغات باید در شعب به هیچ وجه وجود نداشته باشد، اضافه کرد: هیچ گونه تجمعی در جلوی شعب نباید وجود داشته باشد. همچنین شمارش آرا، جمع بندی آرا و تجمیع آرا همه باید به صورت قانونی انجام گردد.

استاندار با بیان اینکه داشتن حکم و کارت جهت ورود به شعب الزامی است، بیان کرد: اصل انتخابات مجلس، ارتقای مشارکت مردمی است و اقبال مردم به سوی هرکس که باشد باید رعایت امانت داری صورت گیرد تا رای مردم به پیشگاه آنها تقدیم گردد.

فرماندار زنجان در ادامه این همایش با اشاره به اینکه نیروهای انتخاباتی را به خوبی شناسایی نموده و نحوه عمل آنها به درستی ارزیابی شده است، ابراز کرد: آسیب شناسی های دقیقی از انتخابات انجام شده است و بر اساس این آسیب شناسی ها برنامه های خود را تهیه و معین نموده ایم.

رضا عسگری با بیان اینکه جلسات آموزشی برای نیروهای شعب اخذ رای برگزار شده است، ادامه داد: طی ارزیابی های انجام شده، مهمترین مسائل شعب اخذ رای، عدم توانایی نمایندگان فرماندار بوده و این موضوع منجر به ایجاد وقفه و نارضایتی در مردم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 422

به "آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید