آخرین خبرها درباره مسکن مهر

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران: نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: همه واحدهای مسکن مهر تا سرانجام سال جاری دارای خدمات اولیه آب، برق و فاضلاب خواهند شد.

آخرین خبرها درباره مسکن مهر

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عبدالله سرتیپ زادی دراین باره، افزود: اعلام وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اتمام پروژه های مسکن مهر تا خاتمه سال جاری و تحویل واحدها به متقاضیان در مرحله اجرای عملیات ساختمان، تکمیل و تحویل واحدها محقق خواهد شد. اما در بحث تامین خدمات زیر ساختی نمی توان خاتمه آن را خاطرنشان کرد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات زیرساختی به این واحدها به دوشکل صورت می گیرد؛ خاطرنشان ساخت: شکل نخست ارائه خدمات به صورت اولیه و یا ناپایدار است.

سرتیپ زادی ادامه داد: مرحله اولیه به این معنا است که شبکه آب، برق و فاضلاب در حدی انجام می گردد که اسکان صورت گیرد، این طرح ها تا خاتمه سال جاری تکمیل خواهند شد و همه واحدها دارای خدمات اولیه آب، برق و فاضلاب خواهند بود.

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: اما برای تامین پایدار این خدمات احتیاج است منابع اقتصادی پیش بینی شده در بودجه سال های آینده، برای چهار یا پنج سال، تامین گردد تا بتوان خدمات پایدار را ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر در سال 1388 به ظرفیت دو میلیون و 200 هزار واحد در کل کشور کلید خورد، خاطرنشان ساخت: کمتر از 40 درصد آن تا خاتمه سال 92 انجام شد و در دولت تدبیر و امید قریب به 59 درصد تامین خدمات زیر ساختی برای آنها صورت گرفت.

سرتیپ زادی ادامه داد: حدود یک میلیون و 110 هزار واحد از این میزان دارای خدمات آب و برق و فاضلاب هستند و فقط تعداد کمی از آنها باقی مانده که به طور میانگین حدود 200 هزار واحد است.

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر افزود: 200 هزار واحد باقی مانده هم واحدهایی هستند که مسائل حقوقی داشته و پیمانکاران در راستا تکمیل ساختمان موانعی ایجاد نموده اند و بنابراین تکمیل شده محسوب نمی شوند.

وی با بیان اینکه خدمات زیر ساختی از جمله آب در شهر جدید پردیس برای اسکان جمعیتی که سال جاری و سال آینده قرار است در این شهر اسکان یابند به میزان مورد احتیاج تامین شده است، ادامه داد: برای جمعیت سال هدف یعنی جمعیتی که ناشی از اسکان همه متقاضیان در این شهر است، به پروژه دیگری احتیاج داریم.

سرتیپ زادی گفت: اگر چه این پروژه در حال انجام است، اما احتیاج به منابع اقتصادی قابل توجه دارد و از نظر زمانی هم به حداقل دو سال زمان احتیاج است.

نماینده وزیر نیرو در مسکن مهر افزود: در بخش فاضلاب هم اقدام هایی اجرا شده به عنوان مثال واحد (مدول) نخست تصفیه خانه دو سال پیش به بهره برداری است و واحد دوم در هفته دولت سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: احداث تصفیه خانه ای که بتواند همه فاضلاب جمعیت این مسکن مهر را که بالغ بر 82 هزار واحد است تصفیه کند حداقل به دو تا سه سال احتیاج دارد.

سرتیپ زادی تاکید نمود: تکمیل مسکن مهر از دید وزارت راه و شهرسازی که مسوولیت تحویل واحدها به متقاضیان را بر عهده دارد به احتمال زیاد تا خاتمه سال جاری انجام خواهد شد.

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: اما از دید وزارت نیرو تامین خدمات پایدار برای آنها، یعنی خدماتی که در مدت زمان طولانی بتواند مسائل مردم را برطرف نموده و آنها با کمبود آب، برق و مسائل فاضلاب روبرو نگردد به احتمال زیاد به چند سال زمان احتیاج دارد.

وی درباره شرایط تامین منابع اقتصادی گفت: منابع اقتصادی مورد احتیاج این پروژه آخرین بار در سال 1396 به وسیله دفتر معاون اول رییس جمهوری مورد بازنگری نهاده شد و کمیته ای مسوول بازنگری منابع اقتصادی مورد احتیاج آن شد.

سرتیپ زادی افزود: کمیته مذکور متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی بود و بر اساس برآوردی که در این سال صورت گرفت، این پروژه ها به حدود چهار هزار و 200 میلیارد تومان منابع جدید احتیاج داشتند.

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو ادامه داد: تا به امروز در حدود 500 میلیارد تومان منابع، تخصیص یافته ولی به لحاظ بحث تورمی و افزایش قیمت ها که سبب گران ترشدن اجرای پروژه ها شده، احتیاج به بازنگری وجود دارد.

وی افزود: طبق برآوردی که سال جاری اجرا شده و با احتساب باقی مانده برآورد سال 96، در مجموع اعتباری معادل 11 هزار میلیارد تومان احتیاج است تا پروژه های عظیم بالادستی خدمات زیرساختی مسکن مهر تکمیل شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 675

به "آخرین خبرها درباره مسکن مهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها درباره مسکن مهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید